close

I Know Who Holds Tomorrow

Alison Kraous & The Cox Family 主唱

Iraf Stanphill 1914-1994)作詞

金莉華中譯

 

https://m.youtube.com/watch?v=4GKNbmYOAow

 

 

I Know Who Holds Tomorrow

我知道明天由誰掌管

 

I don't know about tomorrow

對於明天, 我一無所知
I just live for day to day

我只是每天過日子
I don't borrow from the sunshine

我不預支陽光
For it's skies may turn to gray

因為陽光可能被烏雲遮蔽

I don't worry o'er the future

我不為未來煩憂
For I know what Jesus said

因為我信靠上主的允諾
And today I'll walk beside Him

今天我就與他同行
For He knows what lies ahead

因為他知道要去的地

Many things about tomorrow

明天的許多事情
I don't seem to understand

似乎並不清楚了解
But I know who holds tomorrow

但是我知道明天由誰掌管

And I know who holds my hand

我也知道誰牽著我的手

Ev'ry step is getting brighter

一步一步走向光明
As the golden stairs I climb

就像登上通往天際的金色雲梯
Ev'ry burden's getting lighter

所有的煩憂漸漸隨著梯階消失
Ev'ry cloud is silver lined

每一片雲都鑲上了金邊。

There the sun is always shining
在那裡,陽光永遠燦爛
There no tear will dim the eye
在那裡,不會有憂傷的眼淚朦朧了眼睛
At the ending of the rainbow
這就是上主允諾的地方
Where the mountains touch the sky

也就天地交會彩虹到達的地方

Many things about tomorrow

明天的許多事情
I don't seem to understand

似乎並不清楚了解
But I know who holds tomorrow

但我知道明天由誰掌管
And I know who holds my hand

我也知道誰牽著我的手

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    jin6709 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()